Beoordelingen van mijn vakantiehuis

Door Petra op maandag 31 augustus 2015.

Voordat u een product of dienst koopt is de kans groot dat u van anderen wilt weten of u een goede keuze maakt. Dat principe is al eeuwen oud. Vroeger vroeg je je buren, vrienden of familie naar hun ervaring. Tegenwoordig zoeken consumenten naar reviews op het internet. 

In de reiswereld is het verspreiden van online beoordelingen de laatste jaren enorm gegroeid. Op sites als Zoover.nl, Tripadvisor en Booking.com zijn tienduizenden beoordelingen van hotels, bungalowparken, campings, vakantiehuizen en bestemmingen te vinden.

Ook bij Fijn op Vakantie verzamelen we al een aantal jaar beoordelingen van al onze huurders. We weten dat onze klanten veel waarde hechten aan wat eerdere huurders over een vakantiehuis uit ons programma hebben geschreven. 

Hoe werkt het verzamelen van beoordelingen

Enkele dagen na afloop van het verblijf in een huis uit ons programma vragen we de huurder om een oordeel te geven over:

De klantvriendelijkheid van de ontvangst
De algemene indruk van het huis 
De algemene indruk van de locatie
De kwaliteit van de schoonmaak
De prijs/kwaliteitverhouding 
De mate van kindvriendelijkheid
De kwaliteit van de Wifi verbinding in en rond het huis

Ook vragen we onze gasten specifiek om een positieve en een negatieve ervaring in en rond het gehuurde huis te beschrijven. Op deze manier verzamelen we complete en geloofwaardige informatie van degenen die het beste oordeel kunnen geven: uw huurders. Door het verzamelen van beoordelingen zorgen we ervoor dat u samen met ons de kwaliteit van uw vakantiehuis steeds verder kunt verbeteren!

Ook negatieve beoordelingen mogen naar voren komen

In de gemiddelde marketingtekst komen vooral de pluspunten van een dienst of product naar voren. Logisch natuurlijk, maar bij het maken van een keuze wil een consument ook weten wat anderen als nadelig hebben ervaren. Ook bij het kiezen van een vakantie. Uit onderzoek is bovendien gebleken dat de aanwezigheid van slechte reviews tussen de goede reviews een positief effect op de conversie hebben. Goede reviews alleen geven namelijk een te eenzijdig beeld. Dit leidt tot wantrouwen bij de consument. Negatieve reviews zijn dus van toegevoegde waarde. We proberen wel zoveel mogelijk te reageren op negatieve reviews. Zo kan het voorkomen dat een gast heeft ervaren dat de keukenmessen bot zijn. Als de verhuurder aangeeft dat hij de messen heeft vervangen, melden we dit graag onder de reactie van de gast!  

Valse beoordelingen

‘’Sockpuppeting’’ (tegen een handpop praten) is de term voor het plaatsen van reviews binnen de eigen website. Een aantal bedrijven is hiermee begonnen omdat ze zien dat veel beoordelingen een goede invloed hebben op de conversie. Erg flauw wat ons betreft en voor de gemiddelde klant snel te doorzien. We doen hier bij Fijn op Vakantie niet aan mee! 

Fijn op Vakantie zorgt voor meer boekingen

Wij zijn gespecialiseerd in de verhuur van mooie vakantiehuizen aan de Nederlandse kust. We hebben 3 pakketten waaruit u kunt kiezen om uw huis via onze site te promoten. U bepaalt daarmee zelf waar u ons voor wilt inschakelen en met gemiddeld 30 boekingsaanvragen per huis weet u zeker dat de kans op een goede verhuur via onze site heel groot is! 

Hebt u vragen of wilt u direct meer weten? Neem contact met ons op. Bel 088 900 1555 of stuur een email aan info@fijnopvakantie.nl

Misschien vind je dit ook leuk om te lezen

Het strand van Scheveningen

Door Silke op zondag 25 oktober 2015.

Scheveningen heeft een prachtige uitstraling. De boulevard en het strand van deze historische badplaats is breed en voert langs de belangrijkste toeristische trekpleisters van Scheveningen: de Pier, Het Kurhaus Hotel, Sea life zee aquarium, het museum Beelden aan Zee en de vuurtoren. Geen enkele Nederlandse badplaats heeft zoveel bezienswaardigheden als Scheveningen. Een groot deel daarvan is overdekt, dus ook op een wat minder zonnige dag is Scheveningen de ideale badplaats voor een dagje uit.

Lees verder >

Zeeuwse mosselen eten

Door Silke op vrijdag 26 mei 2017.
Categorieën:CultuurKustUit eten

Eind mei werden in Zeeland de eerste mosselen van het seizoen boven water gehaald. Dat is bijna vier weken vroeger dan gebruikelijk. Deze zogenaamde hangcultuurmosselen groeien aan touwen die, vooral in de Oosterschelde, in het water hangen. Op die plek krijgen de mosselen meer voedsel dan op de bodem, zodat ze eerder geschikt zijn voor consumptie. Volgens de mosselkenners zijn de Zeeuwse mosselen dit jaar heerlijk zilt en romig. Een mooi begin van het mosselseizoen!

Lees verder >

Molen aan de kust

Door Peter op dinsdag 18 maart 2014.

Nederland is een echt molenland. Op dit moment telt ons land zo'n 1191 windmolens (de windturbines niet meegeteld), waarvan de meeste ''maalvaardig'' zijn. De beroemdste molenlocatie is Kinderdijk, waar in een klein gebied maar liefst 19 molens bij elkaar staan. Op de Zaanse Schans staan 12 verschillende molentypes bij elkaar. De oudste schriftelijke vermelding van een windmolen is uit 1407 en betreft een molen nabij Alkmaar. In de gloriejaren van de Nederlandse windmolens stonden er in ons land duizenden molens. Alleen al in de Zaanstreek draaiden meer dan 1200 windmolens.

Lees verder >