Veelgestelde vragen
Antwoorden op de meest gestelde vragen
Heb je een vraag? Bekijk dan het onderstaande overzicht met antwoorden op de meest gestelde vragen.
Reserveringen en annuleren
Kan ik mijn bevestiging annuleren?
U kunt uw reservering binnen 14 dagen na de boekingsdatum kosteloos schriftelijk annuleren, tenzij het verblijf binnen één maand na de boeking valt. Als deze termijn voorbij is gelden de annuleringsvoorwaarden zoals vermeld in de huurvoorwaarden (te vinden als bijlage bij de reserveringsbevestiging of op de website).Hoe geef ik later een wijziging door?
Het doorgeven van een wijziging m.b.t. een boeking kan via e-mail naar service@fijnopvakantie.nl of telefonisch via 088 900 1500.Wat is de procedure als ik een online boeking maak?
Als u via de website 'Fijn op Vakantie' een boeking heeft gemaakt, ontvangt u de reserveringsbevestiging van uw verblijf via uw e-mail. Uw aanvraag wordt door ons in behandeling genomen en u krijgt binnen enkele dagen een reserveringsbevestiging met aansluitend de factuur per mail toegestuurd.
In sommige gevallen sturen wij uw reserveringsaanvraag rechtstreeks door naar de verhuurder die spoedig contact met u opneemt.Kan ik een reservering maken zonder creditcard?
U kunt reserveren zonder creditcard.Moet ik het volledige bedrag betalen of een aanbetaling?
Boekt u langer dan 8 weken voor aankomst, dan dient u 35% van de huursom binnen tien dagen over te maken op onze bankrekening. De restbetaling volgt uiterlijk acht weken voor de aankomstdatum.
Boekt u een last-minute, dan sturen wij u een factuur die u meteen na ontvangst van de bevestiging van uw reservering dient over te maken per spoedoverboeking (bijvoorbeeld via iDeal of Paypal).
Betaling en kosten
Waar kan ik de betalingsvoorwaarden en het rekeningnummer vinden?
Onderaan uw reserveringsbevestiging staan betalingsvoorwaarden, het rekeningnummer en het bedrag dat u dient over te maken.Wat zit er bij de prijs inbegrepen?
Onder de prijzen van een vakantiehuis ziet u welke bijkomende kosten er worden gerekend. Tijdens het boekingsproces ziet u of u deze kosten vooraf of bij aankomst betaalt. Ook staat dit vermeld op uw factuur.Betaal ik toeristenbelasting?
In Nederland wordt toeristenbelasting gevraagd. Dit is per gemeente verschillend, ook qua leeftijd. Tijdens de boeking ziet u hoeveel u moet betalen.Betaal ik apart voor water- en energiegebruik?
Verbruik van water, elektra en verwarming is inbegrepen in de huursom. Is dit niet het geval dan wordt dit vermeld bij bijkomende kosten.Wanneer krijg ik de borgsom terug?
Is na uw vertrek alles in orde met de vakantiewoning, dan zijn er twee mogelijkheden voor teruggave. Dit verschilt per vakantiewoning:
Indien u ter plaatse de borgsom betaalt, krijgt u dit ook ter plaatse terug.
Heeft u de borgsom vooraf betaald aan de eigenaar, dan krijgt u deze na uw verblijf weer teruggestort op uw rekening. De afspraken hierover staan op uw reserveringsbevestiging van de eigenaar. Soms is de borg een eenmalige machtiging.
Accommodatie en verblijf
Mag ik mijn huisdier meenemen?
Op de pagina van de accommodatie staat bij 'kenmerken' of er een huisdier (in overleg) is toegestaan. Vaak staat er bij de 'bijzonderheden' of bijkomende kosten of u uw huisdier gratis of tegen betaling mee mag nemen.Met hoeveel personen mag ik in de vakantiewoning? Mogen er extra personen mee?
Op de pagina van de accommodatie staat hoeveel personen er maximaal zijn toegestaan. Het is niet toegestaan extra personen mee te nemen, tenzij dit uitdrukkelijk is aangegeven (in de tekst, bij de bijzonderheden of bij de bijkomende kosten).Wordt een baby meegerekend als meereizend persoon?
Bij iedere accommodatie staat het maximaal toegestane aantal personen aangegeven. Deze opgave is inclusief baby’s en kinderen, tenzij er uitdrukkelijk staat dat er bovenop dit aantal nog een extra baby is toegestaan.Mag ik roken in mijn accommodatie?
Bij de 'kenmerken' van de accommodatie op de website staat of roken is toegestaan of niet.Wat is de aankomst- en vertrektijd?
De aankomst- en vertrektijd vindt u op de pagina van de accommodatie en onderaan op uw reserveringsbevestiging.Waar kan ik de sleutel van mijn vakantieverblijf ophalen?
U ontvangt de sleutel van uw vakantieverblijf van de eigenaar/sleutelhouder/receptie welke bij aankomst aanwezig is, tenzij op uw reserveringsbevestiging staat dat u de sleutel op een andere locatie dient op te halen of anders is afgesproken met de eigenaar.Ik heb iets vergeten/laten liggen in mijn vakantieverblijf. Hoe kan ik dit terugkrijgen?
U kunt hierover contact opnemen met de sleutelhouders van uw vakantieverblijf. De contactgegevens vindt u op uw reserveringsbevestiging.Kunnen we ook reserveren met een groep jongeren?
U kunt reserveren voor een groep jongeren. Bij het vakantiehuis staat bij de 'bijzonderheden' vermeld of een groep jongeren onder de 21 jaar alleen uitsluitend onder begeleiding van een oudere mag boeken.
Informatievoorziening en contact
Hoe vind ik een beschikbaar vakantieverblijf?
Via de zoekmachine op de homepage van de website vindt u beschikbare accommodaties.
U kunt selecteren op aankomst- en vertrekdag en het aantal personen. Na het bevestigen van deze zoekopdracht kunt u vervolgens de selectie verder filteren middels de diverse kenmerken in de linker kolom.
Een andere mogelijkheid is het intypen van een accommodatienaam in het zoekvak aan de rechterzijde van de homepage. Ook kunt u hier zoeken op bestemming en vakantiepark.Ik vind geen passend vakantieverblijf? Kunnen jullie mij hierbij helpen?
Ons actuele aanbod vindt u via de zoekmachine op de homepage. Kunt u geen passende accommodatie vinden, bel of mail dan met onze klantenservice. Wij helpen u graag met het zoeken naar een geschikt vakantieverblijf. Telefoonnummer: +31(0) 88 900 1500 of mailadres: service@fijnopvakantie.nlWaar vind ik de huurvoorwaarden?
De huurvoorwaarden van 'Fijn op Vakantie' vindt u in de onderste balk op onze website, in uw reserveringsbevestiging en u kunt ze ook hier lezen.Waar kan ik meer informatie vinden over de bestemming waar ik naartoe ga?
Op de bestemmingspagina vindt u meer informatie over de plaatsen aan de kust en de Waddeneilanden.Waar kan ik mijn vakantie-ervaringen delen met anderen?
Een aantal dagen na uw verblijf ontvangt u van ons een e-mail waarin gevraagd wordt naar uw ervaringen. Uw beoordeling kunt u in cijfers en woorden uitdrukken, welke vervolgens (na een check) geplaatst wordt op onze website. Het invullen van de beoordeling duurt slechts enkele minuten. Twee weken na de eerste mail ontvangt u een herinnering voor het geven van een beoordeling.Ik wil mij aan-/afmelden voor de nieuwsbrief?
Op de homepage van de website kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief. Dan houden wij u op de hoogte van alle nieuwtjes en aanbiedingen. In de verzonden nieuwsbrief vindt u onderaan de mail een link waarmee u zich kunt afmelden voor de nieuwsbrief.
Verhuur
Ik wil mijn (vakantie-)huis verhuren, kan dat via Fijn op Vakantie?
U kunt uw (vakantie-)huis via ons verhuren. We kijken graag samen met u naar de mogelijkheden. U kunt zelf ook alvast kijken naar onze mogelijkheden.
Door uw gegevens in te voeren op deze pagina kunt u ons kenbaar maken dat u interesse heeft en/of meer informatie wilt. Om een indruk te krijgen, vragen wij u vervolgens om ons enkele foto’s toe te sturen. Wij kijken dan of uw huis binnen ons aanbod past en nemen contact met u op voor een vrijblijvende bezoekafspraak.
In dit geval bespreken wij samen met u onze werkwijze en voorwaarden. Besluit u met ons samen te willen werken, dan zorgen wij voor een professionele presentatie op onze website en zorgen wij voor uw eerste gasten!
Bel voor meer informatie met 'Fijn op vakantie': +31(0) 88 900 1555.